ОПИС ДІЯЛЬНОСТІ ШОСТКИНСЬКОЇ
ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ І-ІІІ СТУПЕНІВ ЯК ШКОЛИ СПРИЯННЯ ЗДОРОВ’Ю.
Кожна людина прагне бути здоровою, почуватися в безпеці й досягти успіху у своєму житті.
Школа є
ідеальним середовищем для впровадження здоров’язберігаючих програм. Саме в школі існують найкращі можливості для
здійснення масового, ефективного і превентивного впливу.
Базуючись на
холістичній концепції здоров’я, екологічній моделі безпеки, досягненнях гуманістичної психології
(А.Маслоу, К.Роджер, Д.Франкен) та психології розвитку (Е.Еріксон) нами була
розроблена Концепція, Модель та Програма розвитку навчального закладу як Школи
сприяння здоров’ю із залученням представників педагогічного та учнівського
колективів, батьківського комітету, служби у справах
сім’ї, дітей та молоді.
Проект
сприяння здоров’ю назвали «Твоє здоров’я в твоїх руках». Координатори – вчитель основ здоров’я, тренер проекту «Школа проти Сніду», Мирошниченко О.Г.
та вчитель фізичної культури, тренер просвітницької програми «Рівний-рівному» Годлевська Н.І.
Для вчителів та вихователів
школи-інтернату координаторами був організован дводенний науково – практичний семінар « Життєві
навички – шлях до здорового способу життя і елемент високоякісної освіти».
Досвід роботи Шосткинської загальноосвітньої
школи-інтернату по впровадженню здоров’язберігаючого проекту був занесен до
Всеукраїнської Мережі Шкіл Сприяння Здоров’ю.
Основні форми впровадження проекту можна
розподілити за двома напрямками, які взаємопов’язані та взаємозалежні між
собою.
І напрямок -
інформаційно – теоретична діяльність щодо профілактичної роботи з питань
здорового способу життя. Він розкриває питання розвитку життєвих навичок. Над
цим розділом проекту працюють класоводи, класні керівники, вихователі, вчителі
основ здоров’я, біології, практичний психолог, шкільний лікар та соціальний
педагог. Педагоги використовують різноманітні форми в своїй роботі, а саме
години спілкування, ігри, тренінги, тестування, спортивні свята, диспути,
сюжетно – рольові ігри, творчі роботи,
години здоров’я. Діяльність здійснюється в рамках освітньої програми «Розфарбуй своє життя».
ІІ напрямок -
практична діяльність учнів, яка складається з 3 етапів. В І етапі беруть участь учні 1-4 класів. Цей етап включає уроки
фізкультури, розучування комплексу вправ ранкової гімнастики, руханки, уроки
правильного харчування, уроки особистої гігієни, конкурси малюнків,
загальношкільні свята – День туризму, День здоров’я, змагання «Веселі старти».
Саме в проведенні спортивних свят школа тісно співпрацює з міською громадською
організацією «Спорт для всіх».
ІІ етап для
учнів 5 – 7 класів. На цьому етапі проходять шкільні змагання, День здоров’я, День
туризму, спортивна гра «Швидше, вище, сильніше», конкурс плакатів, акції «Чисте
подвір’я», «Клумба класу», «Посади дерево», відвідування гуртків за інтересами,
проведення дитячих ігор в співпраці з молодіжною організацією «Альфа і Омега».
Діти розвивають навички загартування.
ІІІ етап
охоплює учнів 8-11 класів. Їх практична діяльність спрямована на випуск
стінгазет, буклетів про здоров’я, написання статей про ЗСЖ до часопису «Шкільний кур’єр», підготовку та
показ агітаційних програм «Молодь обирає здоров’я». Молодь приймає участь в конкурсі «Лицарський турнір»,
в міських, обласних спартакіадах, акціях «Молодь проти ВІЛ/Сніду», «Шкідливим
звичкам – Ні». Також заходами цього етапу є організація і проведення
волонтерських акцій щодо допомоги учасникам війни та ветеранам праці;
проведення майстер – класів щодо питань особистої гігієни з представниками фірм «Оріфлейм», «Олвейс» та
«Жилет».
На сьогодні
школа-інтернат має досить потужну
спортивну базу, яка включає такі основні споруди : спортивну залу, кімнату для занять
настільним тенісом, тренажерну залу, спортивний комплекс з нестандартним
спортивним обладнанням та баскетбольним, волейбольним, гандбольним майданчиками.
Наявність такої навчально-матеріальної бази з фізичної культури дає змогу
особливо ефективно проводити спортивно-масові та оздоровчо-розвивальні заходи в
режимі навчального дня. Коефіцієнт рівня навченості з фізичної культури
дорівнює 89,8 %. В школі-інтернаті сплановані спортивно-масові заходи так, що
кожен учень школи приймає участь не менше 2-3 рази на місяць у спортивних
змаганнях, турнірах, бере участь в проведенні ранкової зарядки, руханки під час
уроків, що забезпечує 5-6 годин рухової активності на тиждень, як це вимагає
Державна програма розвитку фізичної культури і спорту .
Уроки основи здоров’я проходять у вигляді тренінгів в спеціально обладнаному
кабінеті. Вчитель основ здоров’я Мирошниченко О.Г. з учнями 10 класу працює за програмою
«Захисти себе від ВІЛ»
У школі
організоване медичне обслуговування. Є медичний кабінет, кабінет профілактичних щеплень, два
ізолятори. З метою здійснення контролю за станом здоров’я
дітей в медичному кабінеті знаходяться індивідуальні медичні картки на кожного
вихованця школи-інтернату. Лікар керує роботою клубу «За здоровий спосіб життя»
в рамках роботи якого проходять лекції, бесіди, «круглі столи» із участю
лікарів дитячої лікарні. Члени клубу випускають санбюлетні, буклети, ведуть
роз’яснювальну роботу серед однолітків.
Медична
сестра контролює навантаження дітей на уроках фізичної культури тричі впродовж
семестру в кожному класі з вимірюванням
пульсу і артеріального тиску, складається крива
навантаження, ведуться протоколи.
Один раз на тиждень лікарем і медичною
сестрою разом з представниками учнівського самоврядування контролюється
дотримання санітарно-гігієнічного
режиму в приміщеннях закладу.
Для
збереження здоров’я учнів у закладі двічі на рік проводяться медичний огляд,
санація ротової порожнини, щорічні профілактичні щеплення згідно календарного
плану. Результати опрацьовуються, аналізуються показники та оформлюються два
листки здоров’я,
які протягом року знаходяться в класному журналі. Це одна із складових системи
комплексного моніторингу стану здоров’я учнів. Крім цього проводиться анкетування дітей та
батьків, класні керівники оформлюють паспорт класу, а учні 5-9 класів - щоденники успіху. Отримані результати
аналізуються адміністрацією закладу, координаторами проекту, практичним
психологом, лікарем для організації корекційних заходів.
Також медичними
працівниками проводиться вітамінізація вітаміном С (аскорбінова кислота),
дієтхарчування, фіто- та аромотерапія. Важливу роль для вирішення питання
зміцнення та розвитку здоров’я відіграє правильне і здорове харчування дітей,
яким охоплено 100% учнів. Виконуючи рекомендації лікарів організоване також
дієтичне харчування.
В школі-інтернаті працює 17 гуртків:
предметні – «Юний математик», «Знавці рідної мови», «Природолюби», «Знавці
іноземної мови», «ЗФП», «Знавці історії рідного краю»; технологічні –
«Виготовлення іграшок сувенірів»,
«Дизайн соломкою», «М’яка іграшка»; музично-естетичні - «Вокальний», «Танцювальний», «Драматичний», «Клуб підтримки випускника»; спортивні – «Туристсько-краєзнавчий », футбол;
соціальний - «Клуб підтримки випускника». В роботі гуртків задіяні 100% учнів
закладу.
Заклад прийняв участь у Всеукраїнському конкурсі проектів «Моральний
вчинок», (2012 р., 2016 р. спеціальна
відзнака журі)
Школа
тісно співпрацює з фахівцями центру медико-соціальної допомоги дітям та молоді
«Клініка, дружня до молоді» та служби у справах сім’ї, дітей та молоді. В
рамках проекту сприяння здоров’ю «Твоє здоров’я в твоїх руках» вихованці
закладу систематично зустрічаються з
представниками дитячої лікарні, ДАЇ, кримінальної міліції, ССД, наркологічної
служби, з лікарем – фтізіатром.
Розуміючи, що
запорукою успіху є тісна співпраця з батьками учнів, адже саме вони
відповідають за здоров’я дітей і саме ситуація в родині належить до основних
чинників порушень психологічної рівноваги підлітків та вживання ними
психоактивних речовин в закладі практичним психологом та соціальним педагогом
проводяться індивідуальні консультації для батьків та організовано проведення
батьківського лекторія. Тематика: дискусія «Психофізичний розвиток підлітків»,
круглий стіл «Дитяча агресивність», лекції «Джерела дитячої жорстокості»,
«Сутність та види суїцидальної поведінки», «Ваша дитина стала школярем»,
«Здоров’я дитини в сучасному світі».
Щороку в
навчальному закладі організовуються в літній час бригади по благоустрою
території, працює пришкільний табір «Непосидючі». Табір створюється з метою
зміцнення здоров’я, організації активного відпочинку, задоволення інтересів і
потреб учнів, практичного прищеплення учням звичок до занять фізкультурою й спортом, формування в дітей
санітарно – гігієнічних навичок.
Немає коментарів:
Дописати коментар